Home » Kdaj so vidni rezultati SEO optimizacije in kateri dejavniki vplivajo na učinkovitost?

Kdaj so vidni rezultati SEO optimizacije in kateri dejavniki vplivajo na učinkovitost?

SEO oz. spletna optimizacija je pojem, ki je znan večinoma vsem lastnikom spletnih mest. O tej strategiji poslušamo že vsaj zadnjih 10 let, napisane so še številne teorije, izvedenih pa je na tisoče uspešnih praks. A vendar se večina sprašuje vsaj dvoje – koliko časa dejansko traja, da SEO začne delovati in kaj vse vpliva na to, da je SEO optimizacija dejansko uspešna. V dveh zaporednih prispevkih bomo preverili, kdaj konkretno se kažejo rezultati SEO optimizacije in kateri so tisti elementi, ki lahko vplivajo na uvrstitev v iskalnikih.

Kdaj so lahko dejansko vidni rezultati SEO optimizacije optimizacije?

Zaradi konkretnega odgovora bom rekla, da se rezultati učinkovite SEO optimizacije začnejo kazati po 6 mesecih. Rezultate lahko vidite tudi prej (nekateri lastniki spletnih strani trdijo, da so prišli do rezultatov v manj kot dveh tednih), lahko pa da boste čakali tudi eno leto.

Če vam je bistvo, da čimprej vidite rezultate, vam to lahko na dolgi rok škoduje. Google avtomatično vzame strani, ki v kratkem času rangirajo zelo visoko pod drobnogled, ker predpostavi, da je bila za skok kriva črna, nedovoljena SEO taktika.

Upoštevati morate, da obstajajo številni dejavniki, ki lahko vplivajo na vaše SEO rezultate tako v plus kot minus. Čas, ki je potreben, da se začnejo kazati rezultati, temelji na številnih dejavnikih, kot so:

  • starost in avtoriteta vašega spletnega mesta,
  • kazni, ki jih določi Google,
  • ali si prizadevate za kratkoročne ali dolgoročne rezultate.

Nasvet: Če želite, da bo SEO strategija uspešna, naj bo vaša prioriteta dolgoročni cilj. Vaše spletno mesto bo bolj kakovostno in uvrščeno bo višje.

V nadaljevanje si bomo ogledali 7 najbolj pomembnih faktorjev (3 v tem, 4 v naslednjem prispevku), ki lahko vplivajo na učinkovitost vaše SEO strategije. Zapisali bomo še čas, ki ga potrebujete, da bodo vidni rezultati.

  • Starost in avtoriteta spletnega mesta
  • Povratne povezave
  • Napake, težave z gostovanjem in kazni
  • SEO prijazno oblikovanje, struktura in arhitektura
  • Ključne besede in konkurenca
  • Strategija vsebine
  • ON site in OFF site strategija

Primer CNC Controllers Polabs

Poglejmo primer podjetja Polabs, ki proizvaja osciloskope, logične analizatorje, generatorje signalov, strežnike senzorjev USB, vmesnike Ethernet, vmesnike Mach4 USB in Ethernet. Osredotočimo se na ključno besedo CNC controllers Polabs. Optimizacija se pri podjetju izvaja od septembra 2020. Kot lahko vidimo na spodnji sliki se je marca ta določena stan uvrstila na 11. mesto. Potrebnih je bilo torej več kot 6 mesecev, da smo prišli skoraj na prvo stran. Ob tem je treba omeniti, da ima ključna beseda 1300 iskanj na mesec, kar je izjemno velik volumen in je tako trenutna uvrstitev zelo uspešna – rezultati SEO optimizacije so več kot zadovoljivi.

CNC controller polabs

Ko gre za SEO, vsi želijo hitre rezultate.

Številni lastniki spletnih strani imajo nerealna pričakovanja o SEO strategijah in pričakujejo rezultate takoj, ko pričnejo delati na SEO optimizaciji. Toda SEO potrebuje veliko časa in veliko energije.

In ta napor se nikoli resnično ne konča.

SEO ni en sam projekt, ki traja določeno število tednov, mesecev. SEO zahteva redno delo in stalno pozornost, da bi lahko sploh prišli do rezultatov. Obstaja veliko elementov, ki vplivajo na to, kako dolgo traja SEO proces, zato se lotimo odgovorov.

Za SEO strategijo namreč ni skrivne sestavine. Potreben je čas, načrtovanje in skrbno spremljanje, da bi dosegli in vzdrževali uvrstitve, promet in konverzijo.

Na žalost vam ne morem dati natančnega odgovora, kako dolgo traja SEO. Preprost in enoznačen odgovor preprosto ne obstaja.

Skočimo torej v natančnejšo analizo dejavnikov, ki jih boste želeli optimizirati, da bo lahko SEO čimbolj učinkovit.

1. Avtoriteta in starost spletne strani

Staroste domene ni najbolj pomemben faktor, ki vpliva na uvrstitev v iskalnikih, a vseeno delno vpliva.

Mat Cutts, nekdanji inženir pri Googlu (1), je še nedavno trdil, da starost domene nima nič opraviti z uvrščanjem: „Razlika med domeno, ki je stara šest mesecev ali tako, ki je stara 1 leto, res ni tako velika. Če ste na spletu prisotni vsaj nekaj mesecev, ste lahko prepričate, da se bo vaša spletna stran prikazala v rezultatih iskanja. “

Kljub tej trditvi pa veliko novejših, dokončnih študij primerov dokazuje, da se starejše domene uvrščajo hitreje kot novejše domene.

To je zato, ker imajo starejše spletne strani običajno več povratnih povezav, zaradi česar se spletna stran zdi iskalnikom bolj zaupanja vredna. Če je vaša spletna stran nova, to lahko rešite na tak način, da dodajate čim več povratnih povezav (seveda na pošten način).

Povezave se bodo sčasoma pojavile naravno, sploh če boste generirali ustrezne vsebine in jih dobro promovirali. Na tak način bo vaša domena postajala starejša in bolj avtoritativna.

Ampak niso samo povezave, ki naredijo razliko. Starejše domene imajo ponavadi številne vsebine, ki so bolj klikane, pa tudi blagovne znamka je verjetno že bolj prepoznana. Google vse to zazna in upošteva pri uvrščanju.

Seveda zaradi tega ne smete obupati kar na začetku. Zavedajte se samo, da mora vaša domena zrasti in se „uveljaviti“, kar pa, kot vse stvari, potrebuje svoj čas. Rezultati SEO optimizacije lahko pridejo le s konsistentnostjo.

Primer podjetja SQS, ki dobavlja in servisira opremo za varjenje

Še en primer lahko pogledamo na spodnjem primeru. Optimiziramo torej določene ključne besede, ki lepo počasi napredujejo. Trenutno pa se je rast v iskalnikih malce ustavila, predvsem zaradi enega razloga (o tem bomo pisali v drugem prispevku). Trenutno je stran informativna oz. v obliki kataloga – navedeni so samo izdelki, ne pa tudi cena in možnost nakupa. Ker ima vsa naša konkurenca za varjenje in odsesovanje spletno trgovino, je edina logična rešitev a trenutek postavitev trgovina. Ko bo trgovina postavljena, računamo, da se bodo začeli izboljševati tudi SERPi.

2. Grajenje povratnih povezav

Grajenje povratnih povezav je zelo zamudno in dolgotrajno. Vendar pa je izjemno pomembno, saj je glavna komponenta Googlovega algoritma.

Pri gradnji povezav se izogibajte vsem črnim (nedovoljenim) SEO taktikam, saj vas Google lahko hitro kaznuje in veliko časa bo potrebnega, da si opomorete. Najboljši način za izgradnjo povezav je vsekakor redno dodajanje kakovostne vsebine.

Uporabite trženje preko družabnih medijev za navzkrižno promocijo vsebine in spodbujajte sodelovanje obiskovalcev. Da bi kar najbolje izkoristili svoj čas in trud, poiščite dodatne načine za preurejanje vsebine v odstavke in krajše objave. S tem boste dobili več časa, da se osredotočite na druga področja in še dodatno povečate možnost za dobre SEO rezultate.

Ne pozabite, starejše in bolj uveljavljene spletne strani imajo tukaj prednost.

Seveda predvsem zato, ker imajo večje število povratnih povezav. Zato je pogosto potrebnega več časa, da na spletu premagate vašo konkurenco. Mnogi poskušajo najti hitro rešitev tega problema s plačanimi povezavami, ki so nekoč prinašale hitre rezultate, vendar so te plačane povezave tako imenovana „goljufiva“ oblika SEO strategije.

Namesto tega se morate osredotočiti ne le na število povezav, ampak kakovost teh povezav. Povezave iz slabih, nekakovostnih mesta bodo naredile več škode kot koristi in hkrati negativno vplivale na SEO optimizacijo.

Če pridobite veliko število povezav v kratkem času, bo Google verjetno previden in bo domneval, da ste uporabili črno SEO taktiko. Za legitimni način postavljanje povratnih povezav je potreben čas in trud, šele potem se bodo začeli kazati rezultati.

Primer podjetja Panehat, ki se ukvarja z infra paneli, klimami, solarnimi elektrarnami …

Primer spodaj je podan zgolj iz enega razloga – da pokažemo, kako je za uspešno optimizacijo potreben čas. Prvič, domena je mlada, stara komaj par mesecev. Drugi, z optimizacijo se ukvarjamo komaj 2 meseca. Pri iskalnih volumnih, ki so od 1000 do 5000 iskanj na mesec je tako nemogoče, da bi po organski poti dosegli umetne dobre rezultate. Ocenjujemo, da bo potrebno vsaj eno leto, da se te ključne besede (infra paneli, klimatske naprave, sončne elektrarne) uvrstijo na prva mesta v Google.

3. Napake, težave gostovanja in kazni

Preden se sploh lotite SEO strategije, toplo priporočam, da najprej preverite in odpravite morebitno škodo, ki je že narejena. Zaradi določenih SEO napake, nezanesljivega spletnega gostovanja in Google kazni lahko stran potrebuje kar nekaj časa, da si opomore.

Preverite tudi število 404 napak, nedelujočih povezav, preusmeritev 301 in morebitno nedosledno optimizacijo. Če našteto popravite, se lahko pozitivni rezultati pokažejo v manj kot dveh tednih.

Vendar pa se zavedajte, da Google ne indeksira vseh sprememb naenkrat. Na določenih področjih lahko hitro vidite spremembe, drugje pa ne. Upoštevajte, da ko posodobite ali spremenite določene strani, morate počakati, da jih Google ponovno indeksira (edino, če jih indeksirate kar sami preko Google Search Console) To se ne zgodi čez noč, včasih tudi pajki potrebujejo več iskanj za indeksiranje.

Ostale morebitne SEO težave vključujejo težave z datotekami robots.txt, .htaccess, web.config, kazalom spletnega mesta in drugimi komponentami na vašem spletnem mestu, ki se tičejo strukture in načina povezovanja.

Večinoma bodo SEO rezultati vidni kmalu po rešitve teh vprašanj, ne pa vedno.

Na primer, če ste posodobili nekaj povezav na spletnem mestu, lahko vidite rezultate v enem tednu. Če pa ste posodobili številne povezave, pa lahko traja nekaj tednov. Starejša spletna mesta se ponavadi posodabljajo hitreje, zlasti če je več vhodnih povezav kot novejša mesta z manj povezavami.

Preverili smo torej prve 3 pomembne dejavnike za uspešno OFF site optimizacijo. V naslednjem prispevku preverimo še ostale 4.

VIR (1) Ignite Visibility