Pomislite na zadnjič, ko ste na svoje spletno mesto naložili sliko. Najbrž ste jo prenesli s spletnega portala za fotografije, jo naložili v administracijo in jo nato nato vstavili na stran.
In to je to, kajne? Ne čisto.
Pravzaprav ste na vašo spletno stran dodali ogromno težo, ki upočasnjuje hitrost strani. In iskalniki ne morejo prebrati vaše slike brez nadomestnega (ALT) besedila. Dejstvo je, da je SEO optimizacija slik, ki je del optimizacije na strani, izjemno pomembna in ne tako enostavna, kot ste morda mislili.
Optimizacija slike ustvarja veliko prednosti, kot je boljša uporabniška izkušnja, hitrejši čas nalaganja strani in dodatne možnosti razvrstitev. In postaja vse pomembnejša.
Da bo optimizacija uspešna, pa je potrebno upoštevati kar nekaj dejavnikov. Če boste sledili vsem 10, ki jih navajam danes, ste na dobri poti. Pa poglejmo.
Kazalo
1. Izberite pravi format
Razumevanje vseh različnih formatov slik vam je na začetku lahko španska vas. A preden začnete dodajati slike na svoje spletno mesto, morate vedeti, kateri formati obstajajo in kateri je najboljša izbira za splet.
Medtem ko je na voljo veliko slikovnih formatov, sta najpogostejša izbira za splet PNG in JPEG (ali JPG).
- PNG: boljša kakovost slik, vendar velikokrat prevelika velikost datoteke
- JPEG: lahko izgubite kakovost slike, vendar lahko prilagodite raven kakovosti in najdete ustrezno razmerje
- WebP: stiskanje brez izgube kakovosti, edini slikovni format, ki ga podpirata Chrome in Firefox

2. Stisnite slike
Glede na spletni portal HTTP Archive (1) slike sestavljajo povprečno 21% celotne teže spletne strani.
Zato je pred nalaganjem na splet absolutno priporočljivo stiskanje slik. To lahko storite v Photoshopu ali pa uporabite vtičnike, kot sta npr. TinyPng ali WP Smush (kompatibilna z WordPressom).
Ti vtičniki zmanjšajo velikost slikovne datoteke, ne da bi zmanjšali kakovost. Ne glede na to, kateri vtičnik uporabljate, se prepričajte, da boste našli takega, ki stisne slike na njihovih strežnikih. S tem zmanjšujete obremenitev na svojem spletnem mestu.
Ali pa naredite korak več in uporabite slikovni CDN, ki zazna napravo in optimizira sliko pred nalaganjem. Poizkusite lahko Cloudinary ali Imgix.
Ko so vse slike stisnjene, lahko to izjemno pohitri spletno stran. Če niste prepričani, ali je vaša stran po stiskanju slik hitrejša, lahko preverite s spletnimi orodji, kot je npr. Google’s page speed insight.
Praktični primer Panheat
Unikatne fotografije so dokazano super. Pa vendar vemo, da je praksa drugačna, kajne? A tudi če nimate ravno možnosti objav originalnih slik, lahko kolikor toliko poskrbite, da ne bo pri vas enakih slik kot drugje.
Podjetje Panheat se ukvarja s povezanimi energetskimi rešitvami (IR paneli, klime, toplotne črpalke …) in z lahkoto bi tudi tu objavili nasmejanega mladeniča. A ker je to tako generično smo se raje odločili za bolj nevtralne in verjetne slike. Jasno je, da nasmejan mladenič, ki se pojavi na 4 kontinentih ni tako kredibilen kot npr. roka s hiško. Ta bi bila lahko posneta kjerkoli. Poleg tega svetujemo, da če kupujete na portalih, da ne zbirate ravno slik na prvi strani. Globlje ko greste, manj je verjetnost, da bo fotografija pogosto uporabljena.

3. Ustvarite unikatne fotografije
Recimo da želite, da fotografije na vašem spletnem mestu izstopajo. Če na svojo spletno stran nalagate slike, ki ste jih našli na portalih za prodajo fotografij, boste izpadli neoriginalni – kot tisoče drugih spletnih mest, ki ne izstopajo.
Dejstvo je, da je preveč spletnih strani nasičenih z istimi generičnimi fotografijami.
Pomislite na korporativno spletno stran, svetovalno podjetje, podjetje, ki se ukvarja s storitvami za stranke. Vse te spletne strani uporabljajo skoraj iste podobe nasmejanega poslovneža.
Ne gleda na to, da so vaše slike popolnoma optimizirane, ne bodo imela enakega vpliva ali potencialnih SEO koristi kot izvirna, visoko kakovostna fotografija.
Več originalnih slik kot imate, boljša bo izkušnja za uporabnika in boljše so vaše možnosti za uvrstitev visoko v iskalnikih.
Ne pozabite, da so velike slike bolj verjetno prikazane v Google Discover. Kot priporoča Google v svojem naprednem SEO priročniku (2), morajo biti slike široke vsaj 1200 px in omogočene s predogledom „max-image-preview:large“ ali z uporabo AMP. Ne uporabljajte logotipa kot slike.
4. Pazite na avtorske pravice
Ne glede na format slikovne datoteke, ki ga želite uporabiti, se prepričajte, da fotografija ni avtorsko zaščitena.
Če imajo Getty, Shutterstock, Adobe Stock in podobni avtorske pravice za fotografije, ki ste jih uporabili, vi pa niste kupili licence, lahko tvegate drago tožbo.
Če nimate sredstev ali če iz kakršnegakoli razloga slik ne boste kupovali, lahko uporabite brezplačne fotografije, ki so dovoljene za uporabo. Na Search Engine Journal (3) so našteli kar 41 takih portalov.
Ko gre za SEO so bistvenega pomena bogati in natančni opisi slik, opremljeni s ključnimi besedami. Imena datotek slikovnih datotek opozorijo Google in druge pajke iskalnikov o vaši vsebini.
Običajno bodo imena datotek “IMG_123453” ali nekaj podobnega. To je kot naročanje iz menija v drugem jeziku. Ne pomaga Googlu pri uvrščanju.
Praktični primer SQS
Vzemimo tudi podjetje SQS, kjer lahko najdete pestro izbiro kakovostne industrijske opreme (varilna oprema, industrijski sesalniki, ročno orodje …) Slike se objavljajo tako na izdelkih kot tudi na blogih. Primer slike in njenega poimenovanja.
Spodnja slika je torej poimenovana varilec. Nadomestno besedil pa je potrebno poimenovati bolj opisno. V tem primeru bi lahko zapisali:
„Varilec vari pod odsesovalno roko, ki zbira varilni dim“

Opisi niso težki, če zgolj preverite fotografijo in jo preprosto opišete.
6. Dodajte SEO prijazno besedilo nadomestno (ALT) besedilo
Nadomestna besedila so opisna alternativa slik, ko jih brskalnik ne more pravilno prebrati. Podobno kot naslov se nadomestno besedilo uporablja za opis vsebine slikovne datoteke.
Če se slika ne naloži, vidite oris slike in nadomestni tekst, ki se nahaja v zgornjem levem kotu. Prepričajte se, da se ujema s sliko.
Nadomestno besedilo je zelo koristno tudi za splošno SEO strategijo. Če se slika iz kakršnegakoli razloga ne naloži, bodo obiskovalci vsaj videli, kakšna naj bi bila slika.
Poleg tega lahko ustrezna nadomestna besedila vaši spletni strani pomagajo doseči boljšo uvrstitev v iskalnikih s povezovanjem ključnih besed s slikami. Tudi Google daje velik pomen nadomestnim besedilom. Nadomestno besedilo naj bi opisalo točno to, kar je na sliki in je po navadi obširnejše kot naslov slike.
Za dodatno SEO vrednost lahko to besedilo deluje kot sidrno besedilo notranje povezave, ko sliko povežete z drugo stranjo na spletnem mestu.
7. Razmislite o strukturi slikovne datoteke
V letu 2018 je Google posodobil smernice glede uporabe fotografij. Ena od velikih posodobitev je bila, da uporabljajo datotečno pot in ime datoteke, da razvrstijo slike.
Pot datoteke in ime datoteke sta torej dejanska faktorja razvrstitve.
Na primer, če ste spletna trgovina z oblekami, namesto da bi naložili vse slike izdelkov v generično mapo, priporočam, da ustvarite podmape, povezane z glavno kategorijo – npr. kratke obleke, svečane obleke, moške obleke …
8. Določite dimenzije
Vedno je najboljša praksa, da določite širino in višino, ker zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo.
Zagotavljanje vključitve atributov širine in višine za vsak element slike in videoposnetek je namreč ključnega pomena. To pove brskalniku, koliko prostora za dodeljevanje virov potrebuje in preprečuje nadležno preusmerjanje vsebine.
Praktični primer Majda Rogelj
Ker se sama veliko ukvarjam z vektorsko ilustracijo, je precej mojih slik infografik. Ne pozabite vključiti tudi teh, sploh v kakšne bloge in na ta način poskrbite za pestrost.

9. Poskrbite za mobilno optimizacijo
Kako torej poskrbeti, da so slike optimizirane za mobilnike?
Ustvarite odzivne slike. To pomeni, da se bo slika prilagajala velikosti ekrana, ne glede na to, ali uporabnik uporablja tablico ali mobilni telefon.
10. Dodajte slike na zemljevid strani
Ne glede na to, ali dodajate svoje slike na spletno stran ali ustvarite nov zemljevid za slike, vključite slike v zemljevid strani. Slike v zemljevidu strani močno povečajo možnosti iskalnikov, ki indeksirajo vaše slike. Rezultat je tako več obiska.
Če uporabljate WordPress, si lahko pomagate z vtičnikom Yoast.
Povzetek
Še pred nalaganjem slik na splet se torej prepričajte, da sledite zgornjim navodilom.
Najpomembnejša stvar je, da sta slika in nadomestno besedilo v kontekstu strani.
Optimizacija slik ni šala. Z napredkom v tehnologiji za glasovno iskanje so medijske datoteke vedno bolj pomembne, vaša celotna spletna stran pa bo imela precej koristi, če upoštevate zgornje nasvete.