Home » Spletna optimizacija na strani – 10 glavnih dejavnikov, ki jih morate upoštevati pri on site optimizaciji

Spletna optimizacija na strani – 10 glavnih dejavnikov, ki jih morate upoštevati pri on site optimizaciji

Uspeh pri organskem iskanju danes zahteva dobro spletno optimizacijo strani – on site, off site in tehnično. Večina SEO strokovnjakov se sicer posveča off site optimizaciji in gradnji povratnih povezav, resnica pa je, da je spletna optimizacija na strani ravno tako pomembna.

Izkušeni SEO kadri se namreč zavedajo, da je optimizacija na strani prednostna naloga.

V prispevku si bomo pogledali, kaj SEO na strani sploh je, zakaj je pomemben in 10 najpomembnejših elementov, ki jih morate upoštevati. Teorijo bomo podkrepili še s konkretnimi primeri.

Kaj je spletna optimizacija na strani?

Tovrstna optimizacija se nanaša na prakso optimizacije spletnih strani za izboljšanje organske uvrstitve spletnega mesta v iskalnikih. Poleg objavljanja ustreznih, visoko kakovostnih vsebin, on site SEO vključuje optimizacijo vaših naslovov, HTML oznak (naslov, meta, in glavo) in slik. Prav tako pomeni, da ima vaša spletna stran visoko raven strokovnosti, avtoritativnosti in zanesljivosti.

prikaz-on-site
VIR (1)

Upošteva različne vidike spletne strani, ki, če je pravilno optimizirana, izboljša vidnost vaše spletne strani v rezultatih iskanja.

Zakaj je SEO na strani pomemben

Iskalnikom pomaga razumeti vašo spletno stran in njeno vsebino, kot tudi ugotoviti, ali je kredibilna pri poizvedbi iskalnika. Google kot umetna inteligenca s svojimi množicami kompleksnih algoritmov zadnja leta vedno bolj upošteva:

  • razumevanje, kaj uporabniki dejansko iščejo, ko vnesejo poizvedbo.
  • prikazovanje rezultatov iskanja, ki izpolnjujejo uporabniško namero (informativna, nakupovanje, navigacijska).

Če se boste lotili spletne optimizacije na strani, boste sčasoma lahko opazili povečanje prometa in dvig vaše pozicije v iskalnih rezultatih.

iskanje

Uredite teh 10 ključnih elementov, ki sledijo in pomagali vam bodo izboljšati vašo vsebino ter avtoriteto strani. Posledično to pomeni tudi višjo uvrstitev, večji promet in konverzija.

1. Strokovnost oz. kontekstualnost, avtoritativnost in zanesljivost spletnega mesta

Google je vedno upošteval visoko kakovostno vsebino. Zagotavlja, da bodo spletna mesta, ki nudijo visoko kakovostne vsebine, nagrajena z boljšo uvrstitvijo. Obratno pa se spletna mesta, ki ustvarjajo nizko kakovostne vsebine, nahajajo nižje. Obstaja torej jasno razmerje med tem, kar Google upošteva kot kakovostno vsebino in kaj se pojavi v rezultatih iskanja.

2. Naslov (Title)

Naslovna HTML oznaka, ki se pojavi na začetku vsakega URL-ja, povzame, o čem se piše na določeni podstrani.

Naslov se prikaže na strani rezultatov iskanja (običajno se pokaže kot povezava, ki jo je mogoče klikniti), kot tudi v oknu brskalnika.

Naslov sama po sebi ima malo vpliva na organsko rast, zakaj je včasih spregledan. A kljub vsemu manjkajoči, podvojen in slabo napisan naslov lahko negativno vpliva na vaše SEO rezultate, zato se prepričajte, da ta element optimizirate.

Praktični primer na strani podjetja SQS

Postavki 2 in 3 si bomo ogledali na primeru podjetja SQS, ki je uvoznik, prodajalec in serviser profesionalne industrijske opreme. Podjetje SQS ponuja vse za odsesovanje, varilno opremo (eden od prodajnih hitov so recimo maske za varjenje SQS), brusni material, spreje in ostalo opremo, ki bi jo potrebovali v vaši industriji.

spletna-optimizacija-na-strani-sqs
  • Naslov (title) se torej glasi Profesionalna industrijska oprema | Kakovost, ki jo nudi SQS

V naslovu smo zapisali bistvo podjetja – da se ukvarja s kakovostno industrijsko opremo, poleg tega pa smo že zapisali naziv podjetja. Na ta način skrbimo še za branding in profesionalno oprema povezujemo s tem podjetjem.

  • V opisu (Meta Desciption)

Profesionalna industrijska oprema SQS | Preverite naš prodajni program in izberite napravo, ki ustreza vašim potrebam in željam

smo še enkrat poudarili profesionalno industrijsko opremo (ki je mimogrede tudi ključna beseda vstopne strani), naziv podjetja in in pozvali obiskovalce, naj pri podjetju izberejo/kupijo ustrezen izdelek, ki bo ravno pravšnji za posamezne potrebe.

Pri obeh elementih tudi vidimo, da smo upoštevali število znakov, ki je priporočljivo. V kolikor uporabljate vtičnik za SEO optimizacijo, npr. Yoast, vam bo ta samodejno preštel znake.

3. Meta opis (Meta Description)

Že od samih pričetkov SEO stroke so bili meta opisi pomembna točka optimizacije. Meta opisi so meta oznake, ki zagotavljajo opis podstrani in se prikazujejo v iskalnih rezultatih pod naslovom strani.

Medtem ko Google trdi, da meta opisi ne pomagajo pri uvrstitvah, obstajajo številni praktični dokazi, da boljši opisi pomagajo predvsem pri:

  • številu klikov na stran (CTR)
  • percepciji kakovosti rezultata
  • percepciji, kaj vaša spletna stran ponuja koristnega

4. Naslovi (Headlines)

Želite vsebino spletne strani, da bo dobro rangirala? Začnite pisati zanimive naslove.

Odličen naslov blog zapisa lahko pomeni pomeni razliko med klikom in vtisom – zato je pomembno, da naslovne pišete pametno in premišljeno.

Naslovi morajo izzvati zanimanje potencialnih obiskovalcev. Le tako bodo pri uporabnikih izstopali, da bodo kliknili in nadaljevali z branjem celotne vsebine.

5. Oznake naslovov (Header Tags)

Oznake naslovov so HTML (H1-H6), ki se uporabljajo za identifikacijo naslovov, podnaslovov in drugih vrst besedila (npr. odstavki).

Praktični primer na strani podjetja Panheat

Postavko 5 si ogledamo na primeru Podjetja Panheat.

Za primer smo vzeli podstran specialistov Planet Infrapanel, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo IR panelov.

Kot vidimo na spodnji sliki, je razporeditev oznak zelo razgibana. Na strani smo označili vse od H1 do H4. Načeloma ni tako pomembno koliko je oznak H2 do H6, edino pravilo mora biti, da je na enem URL-ju samo ena oznaka H1.

spletna-optimizacija-na-strani-panheat

Oznake naslovov niso tako kritične za vaše spletne strani, kot so bile nekoč, toda te oznake še vedno služijo pomembni funkciji – za vaše uporabnike in SEO.

Lahko posredno vplivajo na vaše uvrstitve z:

  • omogočanjem lažjega branja za obiskovalce
  • zagotavljanjem uporabe vaše ključne besede v besedilih

6. SEO pisanje

SEO pisanje pomeni pisanje vsebine tako za SEO kot uporabnike.

Obstaja strategija za pisanje optimalne SEO vsebine, ki je več kot le raziskava ključnih besed in pisanje nepovezane vsebine.

Preprosto ustvarjanje vsebine zaradi same vsebine ne prinaša rezultatov. Ne pozabite, da pišete vsebino za tudi ljudi – zato mora biti vsebina kakovostna, relevantna in kontekstualna.

Praktični primer na strani Majda Rogelj

Primer SEO pisanje jemljemo iz strani Majde Rogelj, blog z naslovom Akvarel tehnika pri grafičnem oblikovanju – da ali ne?

Pred pisanjem tega bloga je bila najprej raziskana ključna beseda, ki je v tem primeru Akvarel tehnika. Ima volumen 20, kar je čisto spodoben volumen za blog zapis. Blog je SEO optimiziran po vseh pravilih za SEO optimizacijo, poleg tega pa nudi tudi kakovostno vsebino za bralca oz. koristne nasvete in odgovor na vprašanje. Vsak blog bi torej moral biti optimiziran tako za bralce kot za iskanje na Googlu.

spletna-optimizacija-na-strani-majda-rogelj

7. Prepogosta uporaba ključnih besed (Keyword Cannibalization)

Pravilno ali napačno? Več strani, kot ciljate na eno ključno besedo, boljša bo spletna optimizacija na strani in bolje se boste uvrstili za to ključno besedo.

Narobe!

Ciljanje na določen izraz iz več strani lahko povzroči “kanibalizem”, ki ima lahko kar nekaj potencialno katastrofalnih posledic za vaš SEO. Če imate na več straneh isto glavno ključno besedo, dejansko tekmujete sami s sabo.

Pomembno je, da ugotovite, ali „kanibalizem“ obstaja tudi na vaši spletni strani in ga takoj odpravite.

8. Pregled vsebine

Večina ustvarjalcev vsebine je osredotočena na ustvarjanje novih vsebin, pozabljajo pa na svojo obstoječo vsebino. In to je napaka.

Pregled vaše obstoječe vsebine je ključnega pomena, ker vam pomaga:

  • oceniti, ali vaša obstoječa vsebina dosega svoje cilje in konverzije
  • ugotoviti, ali so informacije v vaši vsebini še vedno točne ali so zastarele
  • ugotoviti, katere vrste vsebin so prave za vas

Revizije vsebin lahko močno pomagajo vaši strategiji SEO in jih je treba redno izvajati.

seo-ranking

9. Optimizacija slik

Dodajanje slik je dober način, da bodo vaše spletne strani bolj privlačne. Toda niso vse slike enake – nekatere lahko celo upočasnijo vašo spletno stran.

Pravilna optimizacija slik vam bo pomagala pri SEO in ima prednosti, kot so

  • dodatne možnosti uvrstitev (prikažejo se na Google iskanje slik)
  • boljša uporabniška izkušnja
  • hitrejše nalaganje strani

Slike ne bi smele biti samo opcija, zato vključite slike, ki podpirajo vašo vsebino in uporabite opis ter nadomestno besedilo.

10. Sodelovanje uporabnika

Izboljšanje elementov SEO na strani spletnega mesta je le prvi del.

Drugi del je zagotoviti, da bodo uporabniki še naprej gledali vašo vsebino, jo komentirali in se vračali na vašo stran.

Da bodo uporabniki ostali na vaši strani je zelo velik izziv, vendar je zagotovo izvedljivo. Bo pa to vsekakor hitreje izvedljivo. Če se med drugim osredotočite na hitrost spletnega mesta, uporabniško izkušnjo in optimizacijo vsebine.

Zaključek

Spletna optimizacija na strani je zelo pomembna, če želite povečati možnosti vaše spletne strani, da se prikaže v rezultatih iskanja. Redna on site optimizacija zagotovo lahko pomaga izboljšati vaše uvrstitve, promet in konverzije.

Vir (1) Trendibyte